Tuesday, January 17, 2023

تفاوت گیربکس دستی با اتوماتیک -The difference between manual and automatic transmission in a car

تفاوت گیربکس دستی با اتوماتیک در خودرو: تفاوت گیربکس دستی با اتوماتیک (Normal gearbox with automatic) در خودرو و اصول تعویض دنده در گیربکس معمولی و گیربکس اتوماتیک به این شکل است که در گیربکس‌های اتوماتیک بر اساس شرایط رانندگی به طور خودکار دنده‌ها را تغییر می‌دهند، به این معنی که هرگز نباید به این فکر کنید که از کدام دنده استفاده کنید. ولی اگر با گیربکس دستی یا معمولی رانندگی می‌کنید، شما انتخاب می‌کنید که از کدام دنده استفاده کنید و چه زمانی آن را تعویض کنید.

همان طوری که در مقاله اجزاء ماشين (اجزای ماشین)، طبقه بندی و معرفی قطعات خودرو گیربکس در مورد قطعات و اجزای ماشین صحبت کردیم، در ماشین شما گیربکس موتور را به چرخ‌ها متصل می‌کند. قطعه‌ای که نیرو را منتقل کرده و مانند دوچرخه دارای دنده‌های متعدد متناسب با سرعت‌ها، شیب‌ها و شرایط مختلف رانندگی می‌باشد.

همچنین در مقاله انواع شفت، اکسل و ﻣﺤﻮﺭﻫﺎ می توانید در مورد محورهای گردنده برای انتقال قدرت، گشتاور و نیرو مثل شفت که در خودروها استفاده می شوند با کلیک روی‌ آن مطالعه کنید.




No comments:

Post a Comment

معرفی بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402

23 بهترین برند یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402 : بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی باعث می‌شود تا به تعمیر لوازم خانگی و سای...