رویههای بازرسی عادی بیمه
از گذشته رویههای بازرسی، هنگام ادعای خسارت از سوی بیمهگذاران وجود داشته است و کارشناسان با بررسی اسناد و مدارک، صحتوسقم ادعا را مشخص میکردند. امروزه با افزایش تعداد بیمهگذاران و به سبب آن، افزایش پروندههای خسارت و شرکتهای بیمهگر، فرایند بازرسی پیچیدهتر شده و نیازمند بررسی و تحلیل گستردهتر در زمان کم است. همچنین انتقال تجربه از خبرگان صنعت به کارشناسان جدید و توزیع دانش این افراد در شعب شرکت بیمه در سراسر کشور با روشهای سنتی و پیشین دشوار شده است. علاوه بر این متقلبان شیوههای خود را مدام بهروز میکنند و نیاز است دانش متخصصان همپای آنها بهروز شود.
روشهای سنتی هزینه زیادی را به شرکتهای بیمه تحمیل مینماید و وابسته به تخصص بازرس است که در برخی اوقات میتواند تحت تأثیر خطای انسانی قرار گیرد. به همین دلیل شرکت متقاضی بر آن شده است که در محصول دستیار بیمه خود، ماژولی با عنوان پایش ریسک تقلب ارائه کند که بدون نیاز به نیروی انسانی و با روشی هوشمند نظیر الگوریتمهای یادگیری ماشین و هوش مصنوعی، ریسک تقلب پروندههای خسارت را با دقت قابل قبولی مشخص و در اختیار کارشناسان قرار دهد.
No comments:
Post a Comment