Saturday, February 18, 2023

What are ceramic composites and nanocomposites?

كامپوزیت‌های زمینه سرامیكی ( cmc )، همانطور که در مقاله انواع کامپوزیت‌ها و طبقه‌بندی آن‌ها گفته شد، جزو تقسیم‌بندی از نظر زمینه‌ای در انواع کامپوزیت‌ها می‌باشند.

دسته‌بندی کامپوزیت‌ها بر اساس نوع ماتریس یا زمینه‌ای که تقویت‌کننده را در بر می‌گیرند و احاطه می‌کنند نام گذاری می‌شود. ماتریس یا زمینه در واقع در کنار هم نگه دارنده یا اتصا‌ل دهنده الیاف یا تقویت‌کننده مورد استفاده در کامپوزیت‌ها می‌باشند که آن‌ها را به هم اتصال می‌دهد. یک تقسیم‌بندی بین المللی که برای یکسان بودن در همه جهان برای آن ارائه شده است عبارتند از:

  • کامپوزیت‌های با زمینه یا ماتریس، فلزی (به شکل مخفف MMC یا( Composites Mattel Matrix))
  • کامپوزیت‌های با زمینه یا ماتریس، سرامیکی (به شکل مخفف CMC یا (Composites Ceramic Matrix))
  • کامپوزیت‌های با زمینه یا ماتریس، پلیمری (به شکل مخفف PMC یا (Composites Polymer Matrix))



نانو کامپوزیت پایه سرامیکی

نانوتکنولوژی در دنیای مدرن توجه روزافزونی را به خود جلب کرده است. این با مواد زیر میکروسکوپی به نام نانوذرات (nanoparticles یا NPs) با اندازه های بین 1 تا 100 نانومتر سروکار دارد. هدف اصلی نانوتکنولوژی اصلاح اندازه و ساختار نانوذرات برای کاربرد بهبود یافته آنهاست. رویکردهای متعددی برای سنتز نانوذرات از جمله روش های شیمیایی، فیزیکی، فتوشیمیایی و بیولوژیکی ایجاد شده است.

روش‌های مبتنی بر استراتژی‌های فیزیکی و شیمیایی محدودیت‌های خاص خود را دارند، مانند استفاده از مواد سمی، تشکیل محصولات جانبی سمی و نیاز به انرژی بالا. ثابت شده است که مسیر بیولوژیکی برای سنتز Ns در مقرون به صرفه بودن و سازگاری با محیط زیست کارآمدتر است. روش مشتق‌شده زیستی بر محدودیت‌های رویکردهای فیزیکی و شیمیایی غلبه می‌کند و مسیری سبزتر و همچنین پایه‌ای برای کاربردهای تحقیقاتی جدید است. طی چند سال گذشته، گیاهان، جلبک‌ها و میکروارگانیسم‌ها از جمله قارچ‌ها، باکتری‌ها و ویروس‌ها به‌عنوان نانوکارخانه در سنتز نانوذرات عمل کرده‌اند.

نانوذرات سنتز شده بیولوژیکی کاربردهای عظیمی در زمینه بالینی و در سراسر صنایع سوخت زیستی نشان داده اند. نانوتکنولوژی همچنین نقش مهمی در صنایع سوخت زیستی از طریق تولیدات انرژی تجدیدپذیر متعدد ایفا کرده است. همچنین نشان داده شده است که با موفقیت با مسائل مربوط به تغییرات آب و هوایی مقابله می کند.


https://takhasosameine.ir/%d9%83%d8%a7%d9%85%d9%be%d9%88%d8%b2%db%8c%d8%aa-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%b2%d9%85%db%8c%d9%86%d9%87-%d8%b3%d8%b1%d8%a7%d9%85%db%8c%d9%83%db%8c-cmc/


No comments:

Post a Comment

معرفی بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402

23 بهترین برند یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402 : بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی باعث می‌شود تا به تعمیر لوازم خانگی و سای...