Wednesday, October 27, 2021

توربین بادی تولید برق دست ساز

توربین بادی تولید برق دست ساز: توربین بادی تولید برق دست ساز دارای دو مدل خانگی و کارگاهی از ویژگی های زیر برخوردار است.-یک کیلو وات تا ده کیلوات -قیمت توربین بادی صنعتی...

انرژی باد علاوه بر سبز بودن، یکی از ارزان‌ترین راه‌های تولید برق است و در حال حاضر رایج‌ترین فناوری تولید برای تأسیسات جدید در دنیا است. طبق گزارش انجمن انرژی بادی کانادا (CanWEA)، بیش از 11000 مگاوات برق از توربین های بادی نصب شده در کانادا تا سال 2016 تولید می شود و «در پنج سال گذشته، کانادا بیش از هر شکل دیگری ظرفیت نصب انرژی بادی را داشته است. تولید برق، به طور متوسط 1275 مگاوات ساخت جدید در هر سال می باشد.

 

توربین بادی چیست؟

اگر بخواهیم انرژی جنبشی را به برق و انرژی الکتریکی تبدیل کنیم، از توربین بادی استفاده می کنیم. مدل های مختلفی از توربین های بادی، برحسب مورد استفاده (برای شارژ باتری، موبایل، …، و بزرگترها نیز برای تولید انرژی الکتریکی بیشتر مورد استفاده می باشد) در دنیا ساخته شده است.

 

توربین‌های بادی از نظر طراحی و ساخت

توربین‌های بادی از نظر طراحی و ساخت به دو دسته کلی، توربین محور افقی (Horizontal Axis Wind Turbine) و توربین محور عمودی (Vertical Axis Wind Turbine) تقسیم می شود.

در توربین‌های محور افقی، روتور و ژنراتور الکتریکی در بالای یک برج بلند قرار گرفته و باید در راستای باد قرار گیرند. در توربین‌های محور عمودی، روتور اصلی به‌ صورت عمودی قرار می‌گیرد و نیاز به تنظیم جهت قرارگیری نسبت به جهت وزش باد ندارند.

از طرفی کم‌ بودن سرعت دورانی توربین‌های محور عمودی و در نتیجه زیاد بودن گشتاور و هزینهٔ بیشتر سیستم انتقال قدرت و.. از معایب این نع توربین ها می باشد.

 

سه بخش اصلی توربین‌های بادی

سه بخش اصلی توربین‌های بادی محور افقی عبارتند از:

  • روتور، که حدوداً ۲۰٪ قیمت توربین بادی را به خود اختصاص می دهد.
  • ژنراتور که حدوداً ۳۴٪ قیمت توربین بادی را به خود اختصاص می دهد.
  • بخش تکیه‌گاهی، که ۱۵٪ قیمت توربین بادی را به خود اختصاص می دهد.

No comments:

Post a Comment

معرفی بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402

23 بهترین برند یخچال و فریزر ایرانی و خارجی در سال 1402 : بهترین مارک یخچال و فریزر ایرانی و خارجی باعث می‌شود تا به تعمیر لوازم خانگی و سای...